Республиканский конкурс юных экскурсоводов музеев учреждений образования
О проведении республиканского
конкурса юных экскурсоводов
музеев учреждений образования
На основании приказа главного управления образования от 29.01.2024 №47 «О проведении республиканского конкурса юных экскурсоводов музеев учреждений образования».
ПРИКАЗЫВАЮ:
1. Организовать проведение республиканского конкурса юных экскурсоводов музеев учреждений образования (далее конкурс) в соответствии с условиями (приложение 1).
2.Утвердить состав жюри районного этапа конкурса (приложение 2).
3. Руководителям учреждений образования:
3.1. обеспечить участие учителей в районном этапе конкурса в соответствии с условиями;
3.2. направить для участия в районном этапе конкурса до 01.03.2024 конкурсные материалы на электронный адресlel-vospit@lelchitsy.gomel-region.by:
3.2.1. заявку установленной формы (приложение 3) со ссылками на видеозаписи обзорной экскурсии по музею юным экскурсоводов и перечнем музейных предметов;
3.2.2. фотоизображения в разных ракурсах (не менее 3-х) десяти музейных предметов с указанием названия предметов и кратким описанием его истории.
3. Контроль за исполнением приказа возложить на исполняющего обязанности заведующего государственным учреждением «Лельчицкий районный учебно-методический кабинет» Дашкевич Елену Алексеевну.
Начальник отдела В.А. Гриб
Штукарь 21945
Приложение 1
УМОВЫ
правядзення рэспубликанкага конкурсу
«Юных экскурсаводаў музеяў устаноў адукацыі
Дадатак да пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
(ад 22.01.2024 №06-01-14/851/дс/)
1. Агульныя палажэнні
1.1. Умовы правядзення рэспубліканскага конкурсу юныхэкскурсаводаў музеяў устаноў адукацыі (далей – конкурс) распрацаваныў адпаведнасці з Інструкцыяй аб парадку правядзення рэспубліканскіхмерапрыемстваў установамі дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі зудзелам навучэнцаў, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыіРэспублікі Беларусь ад 6 ліпеня 2011 г. N59.
1.2. Арганізатарам правядзення конкурсу з’яўляецца Міністэрства
адукацыі Рэспублікі Беларусь. Арганізацыйнае і метадычнаезабеспячэнне ажыццяўляе Установа адукацыі «Рэспубліканскі цэнтрэкалогіі і краязнаўства» (далей – Рэспубліканскі цэнтр).
1.3. Конкурс праводзІцца ў чатыры этапы з вызначэннемпераможцаў і прызёраў:
першы этап (адборачны) – ва ўстановах адукацыі, у тым ліку ва
ўстановах адукацыі абласнога, Мінскага гарадскога і рэспубліканскага
падпарадкавання;
другі этап (адборачны) – раённы, у тым ліку для гарадоў, якія маюць
раённае дзяленне, гарадскі (акрамя г.Мінска);
трэці этап (адборачны) – абласны, Мінскі гарадскі. На дадзеным
этапе могуць прымаць удзел установы адукацыі абласнога і Мінскага
гарадскога падпарадкавання;
чацвёрты (заключны) – рэспубліканскі.
1.4. Для правядзення конкурсу на кожным этапе ствараюццаарганізацыйныя камітэты (далей – аргкамітэты).
Аргкамітэт кожнага этапу:
забяспечвае арганізацыйнае і метадычнае суправаджэнне конкурсу;
даводзіць інфармацыю аб конкурсе да ведама ўстаноў адукацыі;
вызначае месца і канкрэтныя даты правядзення адпаведнага этапу
конкурсу;
ажыццяўляе персанальны падбор складу журы конкурсуі зацвярджае яго ва ўстаноўленым парадку;
аналізуе і абагульняе вынікі конкурсу;
асвятляе ход падрыхтоўкі, правядзення і вынікі конкурсу ў сродках
масавай інфармацыі.
У склад аргкамітэтаў могуць уваходзіць прадстаўнікі зацікаўленых
дзяржаўных органаў і арганізацый, грамадскіх аб’яднанняў, устаноўадукацыі, сродкаў масавай інфармацыі, прадстаўнікі органаўсамаўпраўлення ўстаноў адукацыі і інш.
1.5. Для падвядзення вынікаў конкурсу на кожным этапеаргкамітэтам ствараецца журы, якое:
праводзіць ацэнку конкурсных работ;
вызначае пераможцаў і прызёраў адпаведных этапаў конкурсу;
прадстаўляе пратаколы па выніках конкурсу ў адпаведныяаргкамітэты.
1.6. Удзельнікамі конкурсу з’яўляюцца асобныя навучэнцы ўстаноў
агульнай сярэдняй, прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай івышэйшай адукацыі, устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў дзвюхузроставай катэгорыі 13-18 гадоў.
2. Асаблівасці правядзення конкурсу
2.1. Конкурс праводзіцца з лютага па красавік 2024 года.
2.2. Асноўныя мэта і задачы конкурсу
Конкурс праводзіцца з мэтай фарміравання ў моладзі грамадзянска-
патрыятычных пачуццяў сродкамі экскурсійнай музейнай дзейнасці.
Асноўнымі задачамі конкурсу з’яўляюцца:
фарміраванне ў дзяцей і моладзі каштоўнасных арыенціраў, гонару
і павагі да гісторыі і культуры малой радзімы;
папулярызацыя гісторыка-культурных і прыродных адметнасцей
малой радзімы сродкамі экскурсійнай дзейнасці;
папулярызацыя дзейнасці музеяў устаноў адукацыі;
выяўленне і заахвочване лепшых юных экскурсаводаў музеяўустаноў адукацыі;
развіццё творчых здольнасцей, садзейнічанне прафесійнамусамавызначэнню навучэнцаў, набыццё камунікатыўных навыкаў праздалучэнне да экскурсійнай дзейнасці.
2.3. У конкурсе ўдзельнічаюць юныя экскурсаводы музеяў установы адукацыі (ідывідуальна).
2.4. На конкурс прадстаўляецца прэзентацыя агляднай экскурсіі юным экскурсаводам па музею ўстановы адукацыі (патрабаванні да экскурсіі размешчаны ў п.2.5).
2.5. Конкурс складаеца з двух тураў.
У першым туры ўдзельнікі конкурсу прадстаўляюць аглядную экскурсію па музею адпаведна профілю (да 7 хвілін). Юныя экскурсаводы ў форме рэкламы знаёмяць з музеем установы адукацыі, з яго адметнасцямі і ўнікальнасцю. Колькасць аб’ектаў падчас правядзення экскурсіі могуць выкарыстоўвацца розныя мастацкія сродкі эмацыйнага ўздзеяння (касцюмы, музычнае суправаджэнне і інш.).
Ў другім туры ўдзельнікі конкурсу прадстаўляюць імпровізаваную экскурсію “Гісторыя аднаго экспаната” (да 5-ці хвілін). За пэўны час удзельніку конкурсу распрацоўваць экскурсію на основе аднаго “экспаната”. Спіс10-ці музейных прадметаў прадстаўляецца з указаннем назвы прадмета і яго фотавыявы ў розных ракурсах (не менш 3-х).
2.6. Асноўныя крытэрыі ацэнкі экскурсійнага прадстаўлення:
адпаведнасць агляднай (ці тэматычнай) экскурсіі;;
змястоўнасць, інфарматыўнасць;
лагічнасць пераходаў для аб’яднання матэрыялу экскурсіі ў адзінае
цэлае;
спалучэнне паказа і расказа;
культура мовы;
займальнасць, крэатыўнасць, артыстызм;
прытрымліванне хранаметражу.
3. Падвядзенне вынікаў конкурсу
Пераможцы і прызёры конкурсу вызначаюцца па сумме балаў першаго і другога тураў.
Пры падвядзенні вынікаў конкурсу пры роўнай колькасці балаў на
падставе рашэння журы можа ўсталёўвацца адпаведная колькасцьпрызавых месцаў (першае, другое, трэцяе).
Пераможцы і прызёры раённага этапу конкурсуўзнагароджваюцца дыпломамі I, II, III ступені.
4. Фінансаванне конкурсу
Фінансаванне конкурсу ажыццяўляецца:
на першым, другім, трэцім этапах – ва ўстаноўленым парадку за
кошт сродкаў мясцовага бюджэту, якія выдзяляюцца на цэнтралізаваныя
мерапрыемствы ў галіне адукацыі, і іншых крыніц, не забароненых
заканадаўствам;
на чацвёртым (заключным) этапе – ва ўстаноўленым парадку за
кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту, якія выдзяляюцца нацэнтралізаваныя мерапрыемствы ў галіне адукацыі, і іншых крыніц, незабароненых заканадаўствам.
Приложение 2
СОСТАВ ЖЮРИ
Председатель: Романова И.А. - |
главный специалист отдела образования, спорта и туризма Лельчицкого райисполкома |
Члены жюри: Дашкевич Е.А. - |
И.о. заведующего государственного учреждения «Лельчицкий районный учебно-методический кабинет» |
ШтукарьА.В. |
заведующий сектором государственного учреждения «Лельчицкий районный учебно-методический кабинет» |
Лисицкая А.Н. - |
директор государственного учрежденияобразования «Лельчицкий районный центр творчества детей и молодежи» |
Приложение 3
ЗАЯВКА
на участие в районном этапе республиканского конкурса юных
экскурсоводов музеев учреждений образования
Полное название учреждения образования (без сокращения) |
Полное название музея учреждения образования (без сокращения), профиль |
Фамилия, Имя юного экскурсовода |
Возраст, класс |
Ф.И.О. руководителя, должность, телефон |
Ссылка на видеозапись экскурсии |
Перечень десяти музейных предметов* |
Фотоизображения каждого музейного предмета с указанием названия предмета и кратким описанием его истории предоставляется отдельным документом в электронном виде.